Veel gestelde vragen

Annulering festival i.v.m. het Corona virus

Het festival gaat niet door, krijg ik dan wel mijn geld terug?

Mochten wij besluiten het festival te annuleren dan krijg je het geld voor de tickets en muntenvouchers (zonder transactie en servicekosten) terug gestort op je rekening

Wat moet ik doen om mijn geld terug te krijgen?

Je hoeft niets te doen. Bij annulering van het festival door de organisatie wordt het geld automatisch terug gestort op de bankrekening waar destijds de betaling mee is gedaan.

Hoe lang duurt het voordat ik mijn geld terug heb?

Nadat het festival officieel de berichtgeving heeft geplaatst, ontvang je binnen 10 werkdagen het geld terug op je rekening

Waarom krijg ik de servicekosten en transactiekosten niet terug?

Wij proberen de financiële schade voor onze bezoekers zo laag mogelijk te houden. Onze ticketprovider brengt geld in rekening voor het verwerken van de tickets en muntenvouchers, denk hierbij aan het betalingsverkeer (transactiekosten zoals iDeal, € 0,79 per transactie), maar ook het verstrekken van de tickets en eventuele support.
De kosten voor het weer terug betalen van de tickets nemen wij als organisatie voor onze rekening.

Wat is het verschil tussen servicekosten en transactiekosten?

Transactiekosten zijn de kosten voor het digitaal betalen van de tickets en muntenvouchers. Deze kosten worden direct bij elke transactie geïnd door de de organisatie die dit voor ons verzorgt. Dit geld zijn dus geen inkomsten voor het festival.
Servicekosten zijn de kosten die betaald worden voor het gebruik van het programma om tickets te kopen en te verwerken. Dus het menu waar jij als bezoeker doorheen loopt om je ticket te kopen en het programma wat op de achtergrond draait om jouw ticket toe te mailen. Deze kosten worden ook direct geïnd en zijn dus geen inkomsten voor het festival.

Ik heb mijn ticket van iemand anders overgenomen en dus niet via de officiële website (Yourticketprovider) gekocht. Hoe krijg ik dan mijn geld terug?

Wij storten het geld alleen terug op de rekening van de officiële koper. Je moet dus zelf in contact gaan met de persoon van wie jij het ticket hebt gekocht.

Ik heb meerdere kaartjes en munten samen met iemand anders gekocht, wie krijgt dan het geld terug?

Wij storten het geld terug op de rekening die bij ons bekend is. Dus de persoon die de betaling naar ons heeft verricht krijgt het geld terug. Je moet onderling de afwikkeling hiervan regelen.

Waarom wordt het festival niet verplaatst?

Wij hebben getracht het festival te verplaatsen later dit jaar, helaas was dit niet mogelijk. Zoals wellicht bekend zitten wij begin mei net voor de drukte van het festivalseizoen. Ook vereist ons festival een minimale temperatuur, omdat alle activiteiten buiten plaats vinden. Dit zou betekenen dat wij het festival voor oktober moeten organiseren. Zowel de goed gevulde evenementenkalender van gemeente ‘s-Hertogenbosch als de beschikbaarheid van alle benodigde materialen, werd een onmogelijke opgave om het festival in de periode voor oktober te plannen. Omdat wij voor kwaliteit staan en jullie een goed festival willen aanbieden, heeft dit ons doen besluiten editie 2020 volledig te annuleren.

Waarom wordt het festival nu al geannuleerd, terwijl deze pas in mei plaats vindt?

Als stichting, vrijwilligersorganisatie, stonden wij voor een enorm lastige keuze. De financiële gevolgen zijn voor ons als stichting erg groot wanneer het evenement op het laatste moment moet worden afgelast. Dit zou voor ons direct betekenen dat toekomstige edities in gevaar komen. Dat is het ons niet waard. Wij slaan liever, met pijn in ons hart, een jaar over, dan dat het Nederlands Speciaalbier Festival in ‘s-Hertogenbosch definitief verdwijnt.

Gaat het festival in 2021 wel door?

Door dit besluit nu te nemen zijn wij in staat om in 2021 weer een mooi festival neer te zetten.

Is de datum voor 2021 al bekend?

Nee de datum voor 2021 is nog niet bekend. We willen voor een zaterdag in mei gaan. Dit is afhankelijk van de vergunning van de gemeente.

Wat is een vrijwilligersorganisatie / stichting?

Het Nederlands Speciaalbier Festival is een stichting. Dit betekent dat de organisatie van het festival volledig door vrijwilligers wordt gedaan. De kosten worden zo laag mogelijk gehouden en hierdoor de prijzen voor de bezoekers ook. Uiteraard worden er wel professionele bedrijven ingehuurd, denk aan bijvoorbeeld de beveiliging en de opbouw/ inrichting van het festivalterrein. Eventuele opbrengsten worden in het festival gestoken om het ieder jaar professioneler en mooier te maken. Ondanks het vroegtijdig annuleren van het festival hebben wij wel te maken met kosten. Deze zijn nu nog gering, waardoor wij kunnen blijven bestaan.